Informacja o cookies
Korzystamy z plików cookies w celach statystycznych i umożliwienia funkcjonowania serwisu.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.
Informacje o możliwości zmiany ustawień cookies »
Zgadzam się, zamknij X
John Kander, Joe Masteroff, Fred Ebb

Cabaret


Inscenizacja, reżyseria i scenografia
Waldemar Zawodziński
Kostiumy
Maria Balcerek
Kierownictwo muzyczne
Teresa Stokowska-Gajda
Choreografia
Edyta Wasłowska
Asystent kierownika muzycznego
Krzysztof Jaszczak
Asystent choreografa
Adam Grabarczyk
pramiera 27.03.2015
Duża Scena

OBSADA
Izabela Brejtkop

Fräulein Schneider

Maria Gudejko

Girlsa, szansonistka, dziwka

Joanna Jędrejek

Fräulein Kost

Magdalena Woleńska

Girlsa, szansonistka, dziwka

Przemysław Bosek

Brzuchomówca

Marek Braun

Fordanser, żigolak, esesman

Piotr Kondrat

Ernst Ludwig

Wojciech Ługowski

Frau Tulla

Adam Majewski

Sodomita Bel Ami

Łukasz Mazurek

Konferansjer

Ryszard Mróz

Fräulein Uta

Karol Puciaty

Fordanser, żigolak, esesman

Jarosław Rabenda

Rudolf Schultz

Łukasz Węgrzynowski

Fordanser, żigolak, esesman

Kamil Woźniak

Fordanser, żigolak, esesman

Katarzyna Dorosińska

Girlsa, szansonistka, dziwka (gościnnie)

Agnieszka Rose

Girlsa, szansonistka, dziwka (gościnnie)


OPIS

 

Czy pamiętacie Państwo „Cabaret" - słynny oscarowy film Boba Fosse'a ze znakomitymi kreacjami Lizy Minnelli, Joela Grey'a czy Michaela Yorka i takimi przebojami jak "Cabaret", "Mein Herr" czy „Money..."?

 

Kultowy broadwayowski musical, który stał się kanwą filmowego hitu, jednego z najgenialniejszych w historii światowego kina, tym razem zagości na deskach naszej sceny. Proponujemy zatem Państwu porywającą podróż w czasie - do stolicy kabaretu, Berlina szalonych lat 30-tych XX stulecia.

Sally Bowles, urocza, nieco zwariowana Amerykanka jest gwiazdką miejscowego kabaretu Kit Kat. Któregoś dnia poznaje młodego początkującego pisarza Clifforda Bradshawa, Anglika, który przyjechał do Niemiec, by podszkolić język. Znajomość szybko przeradza się w głębsze uczucie...

Tłem głównego wątku opowieści jest barwne życie nocnego lokalu i trudno uchwytna, zbudowana z półsłówek, pozornie nieznaczących gestów, leniwie sącząca się i z każdą minutą coraz bardziej gęstniejąca atmosfera rodzącego się totalitaryzmu.

W kabarecie wszystko odbija się w krzywym zwierciadle, a demoniczny hipnotyzujący Konferansjer pozwala sobie na żarty ze wszystkiego i wszystkich. W kabarecie jest wesoło. Ale nie dajcie się zwieść. To tylko złudzenie... Bo ten rozedrgany, wirujący świat drwiną i śmiechem próbuje zakryć nadciągającą grozę. Pojawiający się w nim ludzie uporczywie łapią się ostatnich resztek normalnej codzienności - chcą wbrew wszystkiemu kochać, bawić się i śmiać... Śmiać się do ostatniego tchnienia, śmiać się zanim runie znany im świat.

Zajrzyjcie więc Państwo do „Cabaretu". Znajdziecie w nim chwilę zapomnienia. Albo zobaczycie przyszłość... Przenieście się w ten widowiskowy, fascynujący i... porażający świat. Świat, w którym króluje znakomita muzyka, wspaniały taniec, piękne kobiety i przystojni mężczyźni. Świat, w którym - tak wczoraj, jak i dziś - nieustannie toczy się pełna grozy zabawa. A jej zakończenie zależy od nas...

Nie siedź samotnie, bo muzyczka fest
zaczęła właśnie grać
bo życie kabaretem jest
i tak je trzeba brać!

Jutro być może zabawy tej kres
lecz dzisiaj niech trwa nasz bal
bo życie kabaretem jest
bo każdej chwili żal.

RECENZJE
Meine Damen und Herren, Mesdames et Messieurs, Ladies and Gentlemen...

o "Cabarecie" pisze Michał Kański w Teatraliach

Ciesz się tym, co masz

o "Cabarecie" pisze Krystyna Kasińska w "Miesięczniku Prowincjonalnym"

„Cabaret” – najgenialniejszy musical na deskach radomskiego teatru

spektakl anonsuje Bożena Dobrzyńska w portalu mojradom.pl

 

"Cabaret"- oniryczny Berlin i widmo zagłady

Katarzyna M. Wiśniewska, "Gazeta Wyborcza"

Zaproszenie do "Cabaretu"

z reżyserem Waldemarem Zawodzińskim rozmawia Agnieszka Wojciechowska z "OK!Magazynu"

Kabaret w świecie totalitaryzmu
Jan Bończa-Szabłowski, "Rzeczpospolita"