Teatr Powszechny - Teatr Powszechny
Image

(…) W nowych aranżacjach można było usłyszeć m.in. piosenki Agnieszki Osieckiej, Andrzeja Waligórskiego, Mariana Hemara. Trzeba było przyznać, że była to dość miła wycieczka przez dziesięciolecia. Byłaby jeszcze milsza, gdyby recital odbył się nie na dusznej scenie kameralnej, ale na dziedzińcu teatru, gdzie rok temu ogłoszono otwarcie sceny plenerowej. Tym większe uznanie należy się Rabendzie, że dzielnie siedział w tej duchocie w kufajce i choć przyduszony, nie stracił dykcji.

REM, Komediant w kufajce, „Gazeta Wyborcza” (Radom) 2003, nr 127 z dn. 2.06.

 

(…) Zbitka utworów wokalnych z satyrycznymi tekstami-komentarzami stworzyła Rabendzie okazję do pokazania kilkunastu różnych etiud aktorskich oraz do przypomnienia, że skala umiejętności warsztatowych, które akurat ten aktor ma, nie jest mała. Zatem tytułowy lifting staje się raczej rodzajem kokieterii, bo zabiegów odmładzających wciąż Rabendzie nie potrzeba, co – przy niewielu okazjach do rzetelnej prezentacji wszystkich aktorskich możliwości – zaskakuje pozytywnie.

Gdybym miała się jednak do czegoś przyczepić, zrobię to bez trudu. Wolałabym, aby tekst łączący kolejne piosenki był tekstem autorskim. Wówczas wzrosłaby dramaturgia spektaklu, a przy okazji okazałoby się, że życie aktora w małym ośrodku klawe jest średnio, czego świetnym – choć nie jedynym – przykładem jest właśnie Jarosław Rabenda.

Krystyna Kasińska, Klawe życie?, „Miesięcznik Prowincjonalny” 2003, nr 7-8 (58-59), s. 7.

PARTNERZY TEATRU
COPYRIGHT © 2020. Teatr powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu
Projekt: Adam Żebrowski    |    Wdrożenie: Flexi Design